Lauantaina kerkesin pitkästä aikaa pyöränrakennus puuhiin. Aluksi tein
Trekkiin pientä hienosäätöä mm. ohjaustankoon ja satulaan. Trekkiin on
pakko vaihtaa eturatas, ei toimi 9-ketjun ratas leveämpien ketjujen
kanssa... Samalla pitänee ostaa oikea ketjunkiristäjä, jotta pahin
ulkonäkövirhe häviää.
Seuraavaksi vahasin scandium-rungon teflon vahalla. Ei tullut mitenkään
siisti, mutta eipähän lika tartu niin helposti. Seuraava ohjelmanumero
oli uusille kiekoille renkaiden asennus. Päälle meni vanhat Contin
Explorer Pro:t ja sisuskumeiksi Schwalben 130 grammaiset
presta-ventiilillä varustetut kumit.
Pikalinkut ja takapakka tuli myös asennettua. Seuraavaksi pitikin
sitten laittaa keula, stemmi ja ohjainlaakeri laittaa paikoilleen.
Pienen säätämisen jälkeen paikolleen meni. Keulan kaulaputki kaipaisi
kyllä lyhentämistä.
Uusia osia tarkastellessa tuli havaittua, että satulaputken kiristin on
liian iso; runko kapenee pystyputken keskivaiheilla. Myös etuvaihtaja
on liian iso... Oikean olevinaan tilasin, mutta iso tuli. Pitää
tarkastella asiaa vielä ajan kanssa. Jarruja ja kampia en ole vielä
uskaltanut ottaa paketista pois...
Eilisen työtiloja piti hiukan "sterilisoida".
Ristokin sai jarrut kuntoon ja vanteet suoriksi.
sunnuntai, 11. maaliskuu 2007
Kommentit