Lauantaina kerkesin pitkästä aikaa pyöränrakennus puuhiin. Aluksi tein Trekkiin pientä hienosäätöä mm. ohjaustankoon ja satulaan. Trekkiin on pakko vaihtaa eturatas, ei toimi 9-ketjun ratas leveämpien ketjujen kanssa... Samalla pitänee ostaa oikea ketjunkiristäjä, jotta pahin ulkonäkövirhe häviää.

Seuraavaksi vahasin scandium-rungon teflon vahalla. Ei tullut mitenkään siisti, mutta eipähän lika tartu niin helposti. Seuraava ohjelmanumero oli uusille kiekoille renkaiden asennus. Päälle meni vanhat Contin Explorer Pro:t ja sisuskumeiksi Schwalben 130 grammaiset presta-ventiilillä varustetut kumit.
441780.jpg

Pikalinkut ja takapakka tuli myös asennettua. Seuraavaksi pitikin sitten laittaa keula, stemmi ja ohjainlaakeri laittaa paikoilleen. Pienen säätämisen jälkeen paikolleen meni. Keulan kaulaputki kaipaisi kyllä lyhentämistä.
441796.jpg

441803.jpg

441807.jpg

Uusia osia tarkastellessa tuli havaittua, että satulaputken kiristin on liian iso; runko kapenee pystyputken keskivaiheilla. Myös etuvaihtaja on liian iso... Oikean olevinaan tilasin, mutta iso tuli. Pitää tarkastella asiaa vielä ajan kanssa. Jarruja ja kampia en ole vielä uskaltanut ottaa paketista pois...

Eilisen työtiloja piti hiukan "sterilisoida".
441810.jpg

Ristokin sai jarrut kuntoon ja vanteet suoriksi.
441805.jpg