Tänään vein uuden rungon ja maastopyörien keulat ohjainlaakeriden asennukseen. Tarkoitus oli viedä myös tuntsan keula, mutta sen kanssa on hiukan vastoinkäymisiä. Tuntsan haarukkaan oli tarkoitus asentaa laakerikuppi ja jatkaa kaulaputken kierteitä. Kupin asennus olisi onnistunut, mutta kierteiden jatkaminen ei. Kävin viidessä pyöräkorjaamossa, mutta kaikissa myytin ei oota. Vielä olisi pari oljenkortta käyttämättä, mutta pahalta näyttää.... No autotallissa katsoin tilannetta kahvin kanssa uudestaan.
430904.jpg
Uusi mukavuus Biltemasta :-)

Tarkastelin uudestaan vanhaa ja uutta haarukkaa ja totesin, että kyllä ne kierteet EHKÄ riittää. Laakerikupin pyöritys kierteisiin sujui aluksi helposti mutta sitten tökkäsi.. prkl.. No, leukapihdit avuksi ja eikun vääntämään. Hiukan yli puolen välin kuppi lopulta meni ja sitten totesin, että odotellaan vielä.
430926.jpg
Tähän asti meni suht helposti.

Jenkojen rikkomisesta siirryin Trekin sinkulointiiin. Vanhoista kammista ylimääräiset rattaat pois ja keskimmäinen ratas ja mutterit takaisin. No eihän sekään mennyt niin kuin piti. Huomenna prikka kauppaan. Single speed kitin asennus sentään meni niin kuin piti. Trekillä päässee huomenna jo ajamaan :-)
430948.jpg
Ratas paikoillaan mutta heiluu.

430953.jpg
Siinä on takaratas asennettu, mutta siirtyi vielä keskemmälle ketjulinjan mallauksen jälkeen.


430955.jpg