Tänään vein uuden rungon ja maastopyörien keulat ohjainlaakeriden
asennukseen. Tarkoitus oli viedä myös tuntsan keula, mutta sen kanssa
on hiukan vastoinkäymisiä. Tuntsan haarukkaan oli tarkoitus asentaa
laakerikuppi ja jatkaa kaulaputken kierteitä. Kupin asennus olisi
onnistunut, mutta kierteiden jatkaminen ei. Kävin viidessä
pyöräkorjaamossa, mutta kaikissa myytin ei oota. Vielä olisi pari
oljenkortta käyttämättä, mutta pahalta näyttää.... No autotallissa
katsoin tilannetta kahvin kanssa uudestaan.
Uusi mukavuus Biltemasta :-)
Tarkastelin uudestaan vanhaa ja uutta haarukkaa ja totesin, että kyllä
ne kierteet EHKÄ riittää. Laakerikupin pyöritys kierteisiin sujui
aluksi helposti mutta sitten tökkäsi.. prkl.. No, leukapihdit avuksi ja
eikun vääntämään. Hiukan yli puolen välin kuppi lopulta meni ja sitten
totesin, että odotellaan vielä.
Tähän asti meni suht helposti.
Jenkojen rikkomisesta siirryin Trekin sinkulointiiin. Vanhoista
kammista ylimääräiset rattaat pois ja keskimmäinen ratas ja mutterit
takaisin. No eihän sekään mennyt niin kuin piti. Huomenna prikka
kauppaan. Single speed kitin asennus sentään meni niin kuin piti.
Trekillä päässee huomenna jo ajamaan :-)
Ratas paikoillaan mutta heiluu.
Siinä on takaratas asennettu, mutta siirtyi vielä keskemmälle ketjulinjan mallauksen jälkeen.
maanantai, 5. maaliskuu 2007
Kommentit